TED spreading idea

Jag ska göra en TEDxStockolm
kopplat till sverige och den pedagogiska verksamheten - med tillhörande pedagogiska vinklingar och kopplingar - för visionen om framtidens lärande!
Tog för flera år sedan fram iden om Video för pedagogiska samtal, där olika teman var underlag för frågeställningar jag skapade. Frågorna presenterades i små tillhörande häften. Nu ska jag sätta samman TED-filmer som har något gemensamt och som direkt kan betyda något för skola och skolans utveckling, vilket i stort sett alla TEDtalks gör.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Killfröken

Galet bra idé!

Du har mitt fulla stöd.

När blir det?



//K

Postat av: Anonym

Jag ska fila på idén. Men när den väl finns är det bara att börja aktivera TEDtalks i alla skolor. A-M

2009-09-20 @ 21:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback