Matematik: Nu blir jag nyfiken!

Jag här själv hämtat matematiktänk från andra länder. Har aldrig förstått varför vi inte kan göra det. Det finns så många olika sätt att tänka utanför Sveriges skolgränser. Matematik är ett mänskligt ämne som formas i kulturer efter behov. Jag skulle gärna börja med utbildningar i hur att tänka matematik med föräldrar för att se vilken effekt det får på mina elever. Tänk om föräldrarna börjar uppskatta matematikens kreativa möjligheter, sopa undan gammal skolmatematikrädsla och därmed börja nyfikenhetsfölja ungarnas matematikutbildning. Drömläge!


Anne-Marie
som gladeligen hänvisar vidare till denna
tidningsartikel.

Kommentarer
Postat av: Öpedagogen

Skrev om något liknande imorse på vår matteprojektblogg. Länkar till ditt inlägg.

http://matteprojekt2009.blogspot.com/2009/09/involverade-i-familjematematik.html

2009-09-27 @ 14:34:22
URL: http://www.opedagogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback