Kort utvärdering om kvadratmeternas möjligheter



Ja, undervisningen ska förvåna. Då vi arbetade med kvadratmetrarna så fick eleverna notera som de ville. Hur mycket fick plats på ytan 6 kvadratmeter.

Anne-Marie

som tackar sin elev som fotograferade det eleven ville i klassrummet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

WOW - jag instämmer!

Tänk om hälften av alla fjärdeklassare hade fått en något liknande (åtminstone 25-procentig) upplevelse av kvadratmetern! -Ja, då hade inte jag varit lika bekymrad som nu över rekryteringen till framtida naturvetenskapliga utbildningar o jobb!

Tack kära A-M för "avskräckningen" av matematiken! Och att flera av dina elever t.o.m. blir entusiastiska! Kanske du uppmuntrar någon att bli mattenörd? Keep on with math!

Lena

2009-09-18 @ 20:13:14
Postat av: Anonym

Lena - åh så bra att du skriver om den viktiga framtiden som matematikkreativitet kan erbjuda, jag behöver stöd och bekräftelse - fortfarande är matematiken oftast hårt bunden till boken - jag gillar boken också men inte lärarens bundenhet vid den. A-M

2009-09-19 @ 06:57:12
Postat av: Anonym

Så rätt - boken är ett stöd, -inte mer -inte mindre -särskilt matematikboken -inte allt!

Att vara bunden - att alltid följa -

NO- NEVER, EVER!

Keep on with math!

Lena

2009-09-19 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback