Kort utvärdering om kvadratmeternas möjligheter
Ja, undervisningen ska förvåna. Då vi arbetade med kvadratmetrarna så fick eleverna notera som de ville. Hur mycket fick plats på ytan 6 kvadratmeter.
Anne-Marie
som tackar sin elev som fotograferade det eleven ville i klassrummet.
WOW - jag instämmer!
Tänk om hälften av alla fjärdeklassare hade fått en något liknande (åtminstone 25-procentig) upplevelse av kvadratmetern! -Ja, då hade inte jag varit lika bekymrad som nu över rekryteringen till framtida naturvetenskapliga utbildningar o jobb!
Tack kära A-M för "avskräckningen" av matematiken! Och att flera av dina elever t.o.m. blir entusiastiska! Kanske du uppmuntrar någon att bli mattenörd? Keep on with math!
Lena
Lena - åh så bra att du skriver om den viktiga framtiden som matematikkreativitet kan erbjuda, jag behöver stöd och bekräftelse - fortfarande är matematiken oftast hårt bunden till boken - jag gillar boken också men inte lärarens bundenhet vid den. A-M
Så rätt - boken är ett stöd, -inte mer -inte mindre -särskilt matematikboken -inte allt!
Att vara bunden - att alltid följa -
NO- NEVER, EVER!
Keep on with math!
Lena