Redskapsnyfiken



Mitt skrivande redskap är min kamera. Jag tar ett fotografi. Alltid bara ett enda på det motiv jag önskar. Redan då jag tar fotografiet har jag uppslaget till det jag ska skriva. Därför är skrivandet mer en bild för mig än att jag kan använda bokstäverna. Det viktigaste redskapet för mitt skrivande är att jag till själva görandet av mitt fotografi kan tillåtas tänka. Jag ser och tänker mer än jag skriver och utvecklar meningar. Jag är så medveten om hur jag har behov av att både få se och få tänka att det blir svårt för mig att inte låta eleverna göra samma sak.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Plura

Eftersom jag hade problem med språket som liten tränade jag att se på bilder och uppfatta världen i bilder. Av någon förunderlig anledning har jag massor av filmer i huvudet när jag sätter igång och återberättar dem i skrift eller tal.....



Så olika redskap vi har för att uttrycka sammanhang.

2009-10-11 @ 10:38:58
Postat av: Karolina

woowoo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback