En dag idag också



Idag har jag...

varit en lärare som har tyckt mycket om sina elever ... vi har läst och skrivit, haft engelska ... och jag har sett elever ta stormande framsteg i engelska uttal och mod att läsa och lyssna på engelska. Det bästa är då jag talar engelska och de svarar på svenska... dvs ... de tänker inte på att jag talar engelska. Flera elever har också antagit utmaningar att läsa böcker på engelska. Och då talar jag böcker. Inte undervisningsmaterial.

Sen... föreläste jag den sista gången för lärarna i Huddinge. Vi har haft en lång kurs i hur att göra lärare språkligt medvetna kring uppdraget att se till att eleverna blir språkrika inom varje ämne... och därifrån vips till nästa lilla möte... på UR och Utbildningstankarna, och efter två timmars inochutvändande på idéer är jag ganska färdig. Jag vill bara vila ut ... ute.

Solen skiner, himlen är hög.
Vattnet runt i Stockholm stort.

Anne-Marie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback