ATT GÅ FRÅN KLARHETEN



Jag går från klarhet till klarhet.
Först gick jag ut från hotellet. Det var första steget i klargörandets tecken. Sedan gick jag vidare. Då blev det med ens klarare och klarare alltsammans. Jag är ju på vift helt enkelt. Och... jag har väldigt roligt. Jag tänker så här. Om jag går från klarhet till klarhet då måste jag vara aktiv. Man kan ju inte stå stilla om man ska gå från en klarhet till en annan. Därför rör jag på mig. Går helt enkelt. Nu vet jag massor om den plats jag är på. Därför fortsätter jag att gå. Jag vill veta mer, skrattar jag. När det är klart på en plats då går jag helt sonika vidare.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hej du lekande resenär! Så mycket du påminner om

en rad av Edith Södergran: Till fots fick jag gå

genom solsystemen...

Och en rad av Boye:

Den mätta dagen är aldrig störst...



Nya vägar.

Nya syner.

Vad du behöver dessa.



2009-03-20 @ 22:33:33
Postat av: Anonym

Hi hi Thord, jag vet när du kommer att skriva, och jag visste att du skulle skriva runt dessa inlägg. Tänk att man lär sig av sina bloggande gensvarare, och som alltid - Jag blir glad då du läser. Allt gott Thord hälsar A-M

2009-03-20 @ 22:40:49
Postat av: thord wiman

Hej Anne-Marie, Godmorgon! Vilken underbar bild. Är det en av de pilsnerdrickande stamgästerna?

Njaa...

Snarare Don Quijote, Riddaren.

Han ser vimsigt lycklig ut.

Väderkvarnar i sikte?



Jodå. Självklart läser jag, njuter, begrundar och bejakar dina inlevelserika, livfulla ord.

Bara Tack!

2009-03-21 @ 00:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback