Humla i min penna



Så är det sommarledigheten som hägrar. Förra sommaren skrev jag en bok, från morgon till kväll skrev jag, rev mitt hår, tänkte, läste och skrev. Jag började klockan sju på morgonen och avslutade skrivandet klockan sju på kvällen. Jag satt på fik och läste manus, strök rikligt i pappershögarna och bet i bläckpennorna - tänkte. Denna sommar blir nog lika skrivande då min förläggare antog en idé jag hade. Den framtida boken kräver sitt skrivande trots att jag sedan länge skrivit själva ramen för innehållet. Jag ska slå mig ned vid bord och också denna sommar bära pappershögar med ord på.

Anne-Marie
som smakar på några sommarord;
Humla, blomster, brygga, termos, korsord, barfota, horisont, ö, vatten, loppmarknad, trappa, långpromenad, skog, bok och ingenting annat än att göra det som faller mig in.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback