Förberedelser



Ja - det är en stor samling människor här. Och det snackas, talas, diskuteras och uppkopplas. Det är spännande att se hur man arbetar nätuppkopplat, lyssnar på föreläsare från alla världens hörn och smådiskuterar samtidigt. Jag tror det fungerar så. Det är inte tystnad utan mer en slags närvaroaktivitet. Men helt bekväm med detta är jag inte. Hur är det att stå inför en sådan grupp och tänka att man är i det centrum som  den talare man är och att det är ett realtidsgensvar i  nedböjda huvuden och viskande samtal. Kanhända är jag gammeldags? Kanhända? Jag behöver ögonkontakten och läser själv av de jag talar inför. Ser fram emot idag. Ser allt jag är i som som en lärande. Jag lär om det jag inte har en aning om. Men mina elever garanterat kommer befinna sig i. Det är jag som ska gilla läget. Det tvingas jag att göra.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback