Skrivande utan vs med skyddsnät



-  Men du har ju alltid skrivit? säger någon som känner mig sedan evigheters evighet.
- Japp!
- Men du har ju skrivit så länge jag har känt dig, säger den som jag just presenterat som den som känner mig sedan evigheters evigheter.
- Japp!
- Men du har ju skrivit så länge att du till och med skrev något innan jag fanns, säger den som nu skriver sig ut ur alltsammans.
- Japp!
- Dåså, vad är problemet?
- Inget!
- Näe.... du ser... inget alls. Skriv på... jag läser dig! Fast jag känner dig så bra. Tänk va?
- Japp!
- Så fåordig du är... är det något du vill säga, du brukar inte vara så tyst...
- Näpp!
- Är det någon som tycker illa om att du skriver ...
- Japp!
- Så synd. Men jag tycker du ska fortsätta skriva. Det är nog det bästa. Det är ju en del av den du är. Det är bara att du skriver för fler nu.
- Japp!

och så blir det!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Janis

Bra!!!

Annat som är bra: Yttrandefrihetsförordningen! Tryckfrihetsförordningen!

Postat av: Anonym

Jaa -fortsätt skriva också på bloggen. Betyder mycket för mitt eget skrivande -och som jag tror- för många andra också... Många gånger är ju det skrivna ordet bättre att kommunicera med än det talade. Faktiskt något nytt positivt med vår tekniska utveckling! Tänk bara för 15-20 år sedan...Dyrt att ringa, svårt, långsamt att skriva brev...Nu har vi ju detta nya "mittemellan real life -telefon-brev", sms, blogg, mail...Det ÄR en kommunikationsrevolution! Tänk när vi var unga och fick tänka noga på vartenda telefonsamtal och varje porto.. Och nu -skype över kontinenterna, bloggande, mejlande, sms:ande...Keep in touch!

Jag är här...men i dag var jag på Söder o kollade en massa caféer..RLF är ju ibland oslagbart!

Lena T

2009-07-31 @ 21:13:58
Postat av: annemarie

Men sänd mig en ton då - så fikar vi genast. Jag håller med dig fullständigt. Jag ska eventuellt tala vid Mattebienalen... vad säger du om det?

2009-07-31 @ 21:19:43
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Gunvi L

Jag tycker också att du absolut ska fortsätta att skriva. Jag har varit inne och läst din blogg under en längre tid efter tips från Lena T.som äntligen har förstått att hon ska vidareutbilda sig till förskollärare.Du skriver helt underbart om LIVET SOM PÅGÅR JUST NU så att till och med jag måste våga skriva en kommentar.

MVH

Gunvi L.

2009-07-31 @ 21:40:58
Postat av: annemarie

Hej och hej. Hej Gunvi. Så välkommen hit med dina ord. Det är mycket roligt och spännande att få ett litet skrivande gensvar från de som läser. Om du finner det roligt, tragiskt, tänkvärt och vill ge dig tillkänna, kan det räcka med ett HEJ. Så kan jag svara dig med ett HEJSVAR, A-M

2009-07-31 @ 21:48:37
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=fWPtRia3EJ8&feature=related

2009-08-01 @ 00:46:16
Postat av: annemarie

Hej du anonyme,

tack för videon, "sending out a sos". Originalversionen är ett skrik på hjälp och hopp om ett positivt gensvar från en sökande sökare, den här texten är en version för de som inte når fram med samma budskap. Lite söt tycker jag.

Anne-Marie

2009-08-01 @ 06:00:31
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Ann

Kikar in och vill mest bara säga att din blogg är en oas full av allt möjligt. En blogg jag blir glad av på mer än ett sätt...Skriv och sluta aldrig. Det här är rena godispåsen för mig. En påse full av liv, tankar, erfarenheter och det bästa av allt... mänsklighet. En fin helg önskar jag dig med ord och tankar.

2009-08-01 @ 06:18:47
URL: http://livsbloggen.blogg.se/
Postat av: annemarie

Ann,

Så vackert och så glad du gör mig. Du har följt den här bloggen sedan den startade, som en trogen och vacker skugga som jag inte känner. Skulle du vara här i mitt verkliga liv, passera mig på gatan, säga hej - skulle jag med glädje fråga - Vill du växla lite livstankar med mig över en kopp kaffe... och smyga in på ett fik som tillåter omtankar om sina besökare, det vore väl underbart.

Anne-Marie

2009-08-01 @ 06:43:48
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback