Omlott - skriva är mer som att läsa



I helgen började jag skriva.
Igår skrev jag hemma vid mitt hemtama.
Under det att jag skriver  växer sig boktraven hög vid datorn.
Andras ord och tankar dialogpartners i min ensamhet.
Orden jag läser är större än de jag själv skriver tänker jag då jag ser in i min skärm och det sammelsurium av fragment jag finner där.
- Va, ska det här betyda något! skriker jag åt mig själv.

Meningarna jag djupdyker i är omfångskortare än de jag själv konstruerat och de korta meningar andra skrivit mer ordberikade än de jag själv försöker fånga med för många ord.
Orden ringlar omkring på mitt köksbord.
Jag samlar ihop dem i en hög.
Sopar dem över kanten.
Och börjar om!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback