Nyfikenheten



Apan kryper upp på min kamera. Jag hinner inte fixa skärpan. Skärpan blir genast oskarp. Apan är för snabb.
Jag gillar apor. Jag gillar nyfikenheten. Jag är nyfiken. Apan är väldigt rörlig då den är nyfiken. Om den inte rörde sig i riktning mot mig skulle den inte vara nyfiken på just mig, min kamera eller det jag eventuellt har att erbjuda.

När vi människor är nyfikna får vi också närma oss saker och ting.
Händer det i ett klassrum kallar vi det oordning och säger genast till ungarna att gå och sätta sig.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Richard Gatarski

då blir du kanske sugen på att höra nästa avsnitt av www.QritiQ.se Vi kommer nämligen qritisera "Our Inner Ape: A Leading Primatolog..." (ISBN 9781594481963) gissar mitten av augusti.

2009-07-30 @ 23:56:42
URL: http://www.skolmarknad.info
Postat av: annemarie

Självklart Richard - Anne-Marie

2009-07-31 @ 07:30:09
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback