PROFET I EGET HEMLAND

Det kändes gott att vara där med dem allesammans. Kollegorna vid min skola. Lite start innan skolstarten. Jag höll min tretimmars föreläsning på hemmaplan. Profeten fick vara en profet en stund. Det är då man märker att det är högt i tak. Det tackar jag min skola för, det tackar jag min skolledning för, det... är väl så det ska vara.

Anne-Marie,
som är väldigt nöjd med min vårterminsstart... på vägen till parkeringen kommer jag ana blommorna under snön. Det är väl så det känns när allt är så bra som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: Camilla Breinordh

Tack Anne-Marie för en mycket trevlig och inspirerande föreläsning. Jag fick med mig många tankar, goda ideér och en bättre förståelse för hur "dina gamla" och mina nya elever har jobbat tidigare.

/Camilla klf 6c Edbo

2009-01-07 @ 18:51:25
Postat av: joes

jag gillar det där med blommorna. Fin metafor.

2009-01-07 @ 19:23:00
Postat av: Kersti

Hurra! Jag har tänkt på dig idag. Jag vill också höra.

Postat av: Agneta kollega

Du har all anledning att känna dig nöjd, det var jätteintressant att lyssna på dig idag! Jag vill höra mer!

2009-01-07 @ 20:51:11
Postat av: Anonym

Tack. Tack. Anne-Marie

2009-01-07 @ 21:02:56
Postat av: Elisabeth

Tack för alla fina och kloka ord idag! Jag vill höra mer :-)



2009-01-07 @ 21:53:02
Postat av: Jonas Hällebrand

Låter som du gjorde som vanligt. GREAT!

Håller med om metaforen. Du är bäst!

2009-01-08 @ 17:06:49
URL: http://ikt-pedagog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback