FÖRBEREDA FÖRELÄSNINGAR


illustration-körling

Jag förbereder nya föreläsningar.

Det är ett tänkearbete mer än att konstruera ett bildspel.
Bildspelet är själva tankestrukturen för mig själv - en slags tågordning att ha, en slags röd tråd.
Men det som formar en föreläsning är det som skapas tillsammans då man föreläser.
För åskådare, besökare, deltagare och lyssnare skapar en alldeles egen atmosfär i föreläsningssalen.
Därför blir det aldrig någonsin samma sak utan alltid något annorlunda.
Det beror mest på dem som lyssnar och aktiveras av det jag förmedlar.
Och det tycker jag mycket om.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Kan man gå och lyssna på dina föreläsningar någonstans? Har du några på universitetet (su) under våren?

2009-01-27 @ 17:24:51
Postat av: Jeanette

Ja, det var bra frågor LenaA ställde - jag undrar samma sak. Handlar den kommande föreläsningen om din nya bok: "Vägen till skriftliga omdömen?" Den låter intressant, men jag saknar lite att det inte finns några egentliga beskrivningar av dina böcker på Adlibris och Bokus hemsidor... Jag klickar på "bokbilderna" på din blogg också, men kan inte läsa något. Det gör mig ju extra nyfiken :-)... Lycka till med föreläsningen!

2009-01-27 @ 18:14:55
Postat av: Anne-Marie

Jag ska ordna med länkarna från min blogg till förlaget - jag lovar. Anne-Marie

Postat av: Connie

sista terminen ..mycket som snurrar och surrar . vill så mycket . hämtar varje dag ny energi ur dina inspirationochtankefrön, vissa slår omgående rot och andra behöver lite mera tid för att gro. Tack för din generositet!

2009-01-27 @ 19:01:42
Postat av: Anne-Marie

Tänk att jag får bidra. Det glädjer mig. Ticketack. Snart är vi kollegor. Anne-Marie

2009-01-27 @ 19:39:47
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Mats

Det här med att förbereda föreläsningar är ett äventyr. Ibland tror jag att mina föreläsningar blir bättre när jag inte har planerat dem i detalj. Kanske har jag en överdriven skräck för att reducera mig själv till en powerpointassistent - kanske gillar jag den där lilla osäkerheten som innebär att kasta sig ut för ett litet stup utan att veta var man landar.



Bra bild med bildspelet som tågordning - svårigheten är att koppla bort vagnarna på ett snyggt sätt...



ha det bra!

2009-01-27 @ 21:10:01
URL: http://lumaol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback