UPPRINGD UPPRÖRD



Jag blev uppringd av en upprörd... det gällde kepsarna... det gällde mössorna...


- Det är den enda frågan som diskuteras i skolan, sa rösten i telefon. Kan du inte berätta för mig varför det är så Anne-Marie? Jag ska bli lärare. Jag vill diskutera pedagogik och lärande, innanförsaker inte utanpåsaker, förtvivlade personen i telefon.

Jag kan inte svara för alla lärare. Jag kan inte svara för skolan i sin helhet. Jag kan svara för mig själv.

- Snälla skriv om det, skriv ett inlägg om kepsen och mössan!


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Ja, varför är huvudbonad ett hett ämne? Det undrar jag med. Jag tror inte att det blir mer ordning och reda utan mössor och kepsar, tror inte att kunskapen "fastnar" bättre utan dessa heller.

Stoppar möjligen en och annan huvudlus att sprida sig, men det är väl bra i så fall. (Dessutom är mössa skönt, är snart 40 och själv mössbärare vid "bad hairdays", så jag förstår eleverna).



Är också snart lärare och undrar om det är detta vi ska prata om, tänk att en mössa kan skapa sådan debatt. Märkligt.

2009-02-03 @ 06:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback