OM KRUSBÄR OCH UR



Då jag reser ute i skolvärlden, lite omkring bland på andra världsliga ställen där det också finns skolor ... framhåller de ett viktigt pedagogiskt redskap som Sverige har.
- Krusbär, tänker jag genast. "Blott Sverige svenska krusbär har.." för att genast inse att krusbär inte har något med pedagogik att göra.
- Nej, UR, Sverige har UR!
- Jaha tänker jag, och så tänker jag .... blott Sverige svenska UR har....
för jag är inte så jätteförtjust i krusbär, mer krusbärskompott... men UR tycker jag har salt, sötma, arom och sting i smaken!

Anne-Marie,

som faktiskt gör reklam för det jag tycker om.
Jag tycker en aning om krusbär och mycket om UR!

Sen tycker jag väldigt mycket om min storebror (det är sportlov och jag är mer personlig då).
Han kan dansa tango!

Kommentarer
Postat av: ulla

Oj, hur gick det till? Snälla berätta om den lektionen (alltså jag syftar på bilden med berättelsen)det ser så roligt ut!

2009-02-24 @ 12:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback