Hur gör man för att skriva?



Jag vill berätta. Det är nog själva drivkraften.
Berätta om grodan skriver någon i mailen...
Grodan?
- Ja om grodan som inte vill bli kysst...
Aha, den grodan.

Det är väl när det hoppar grodor ur munnen... fnissar jag.
Vad ska jag då skriva om. Den där grodan...hmmm... jag lovar att återkomma.
Grodan som inte ville bli kysst... meningarna flyttar in i huvudet... bråkar omkring där.
Jag ska ta en promenad. Tänka och återkomma.

Så gör jag när jag skriver.
När eleverna ska skriva då får dom sätta igång genast.
Oavsett vilket ämne de utmanas med.
Hur kan vi underlätta för dem.
Ge ett skrivtema... gå på skogspromenad...bara prata om det som faller oss in... eller prata grodor och kyssar?
Sen kan vi gå in och skriva.
Eller någon annan idé.
Plantera in skrivövningen redan några dagar innan, eller kanske en hel månad innan vi sätter igång. Vad tror ni?

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tårna då....är de på långresa? Kommer de hem innan vintern! De gullpluttarna är förmodligen i emigrationstankar....de vill förmodligen vara fria som fåg....nej sandaltår. Anne-Marie, du som äger en fantastisk fantasirik klokskap, om du träffar tårna på sin flykt från instängdhet, intervjua dem. Säkert är vi många som vill höra hur de mår!

Stackars den som känner sej så sargad och sårad som ansiktet i ditt förra inlägg!!! Hon har förmodligen sår på insidan också. Ganska många av oss kvinnor bär på osynliga sår.

2009-08-04 @ 09:46:58
Postat av: annemarie

Aha - längtar du efter tårna... då har jag två berättaruppdrag från två olika förfrågare. Du som är anonym har säkert dina skäl, men det är så roligt att veta vem man skriver för. Om du vill ge dig till känna finns min mailadress- klicka på min bild... längst ned finns en adress...skriv... där om du önskar.

A-M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback