PÅ PLATS



Jag är på Malmö Lärarhögskola. Jag har min favoritciceron i Mats (www.lumaol.wordpress.com ) .
Det är oändligt vackert på denna skola. Ljust, högt, insläppande av ljus, lokalerna interaktiva. Jag strosar runt, Mats berättar, jag insuper och tänker. Vi tittar in i dramasalen, vi passerar tysta avdelningar i biblioteket, vi pratar in oss i miljön. Jag har feber, är hes, lite nedstämd men går mig glad. Solen gassar, laxen och dillstuvade potatisarna äter jag glupskt på en båt som ligger restaurangförankrad på andra sidan vattnet.



Solen strålar över två som försjunker i pedagogiskt grubbleri och visionerar om möjligheterna i framtiden.

- Vad tänker du om lärarrollen i framtiden ...
- Om den tänker jag mycket...

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du = min förebild? Jo det kan jag lugnt lova

2009-04-22 @ 22:15:10
Postat av: Mats

Hoppas du kom hem ordentligt (och se nu till att bota den där förkylningen!)



Det var verkligen roligt att få visa min arbetsplats och se den genom dina ögon. Jag blev nästan lite stolt.



Vilken spännande bild (den översta) - det tog en stund innan jag fattade!

Postat av: connie

och där satt vi...på vackra biblioteket... hade gärna sagt både hej och tack för den ständiga inspirationen. den som gör att man orkar vidare med examensarbetet när man bara vill ut i verkligheten...den med lust och fägring stor..

får väl säga det här i stället... hj! ...och tack för den ständiga inspirationen:)

2009-04-22 @ 23:26:13
Postat av: Anonym

Mats - det var den första bilden - en slags översiktsbild då vi stod och diskuterade den giggantiska figuren - FAILURE - som jag nu alltid kommer ha som riktmärke.



CONNIE,

och jag som bara längtade efter att slå mig ned mitt däribland alla som arbetade, höra vad som tänktes, fundera över vad ni sa och diskuterade om och tänka - aha - mina blivande kollegor. Tusen tack för att du skrev det du skrev. Jag kommer säkert tillbaka någon gång, haffa mig absolut då... Anne-Marie

2009-04-23 @ 05:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback