SKRIVBORDET I KLASSRUMMET



- Det är så fint stökigt hos oss, sa en elev och blickade ut över det långa, långa skrivbordet.
- Mmmm, svarade jag.
- Får min mamma komma och titta, frågade min elev,
- Självklart! svarade jag.

Det är oordning i klassrummet. När vi jobbar är det som ett stort kreativt skrivbord, man får lyfta på papper och pennor, man blir klar i olika takter, man pratar över bordet... engelska ord flyger hit och dit i klassrummet ... forest, maze - är dagens ord som lindats in i behagliga meningar. Det är stökigt att lära. Men å så kreativt.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Ungefär som mitt skrivbord. Jag hittar oftast där men ibland blir det lite för kreativt då är det dags att städa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback