LÄRAREN



Skådespelaren bakom masken måste vara sin gestalt, men ska låta dockpersonlighet finnas i dockan. Det här är svåra saker. Dockan fångar hela uppmärksamheten trots att rösten kommer från skådespelaren därbakom. Det är något med detta samspel som fångar mitt intresse. Inte någon gång överger skådespelaren sin karaktär och sitt fokus. Det är ett skådespel, jovisst, men förmågan att skapa och gestalta syns i aktören. Jag tycker så mycket om blicken i dockföraren. Han är totalt fokuserad vid sin docka. Så vill jag se läraryrkeet... vill se... så ser jag på läraryrket.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Rollen som redskap / en förlängning och förstärkning av personligheten. Inte något attt gömma sig bakom eller att masker sin maktutövning genom...



Bra - det tror jag också på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback