Gästinlägg ELEV om en bok




Hej,  jag är en elev som går i klass 4c.Vi håller på att läsa en bok som jag tipsade om.
Boken heter Flores och Blanzeflor - en medelstid riddarsaga av Ulf Sindt.
Anne-Marie sa att jag kunnde läsa boken,Det gorde jag tyst och stilla.
Anne-Marie sa att boken var bra,Men jag säger att boken är jätte bra!
Det är värkligen en bok att läsa.Nu sitter hela klassen tysta och skriver.
De skriver om en plan hur dom ska rädda Blanzeflor ur ett torn.
Jag vet ju vad som kommer hända men jag har tystnadsplikt.
Blanzeflor betyder vit blomma och Flores betyder blomma.
En elev skrev om man kunde gräva en grop och sen slår Flores ner några vakter och tar rustningen.
Man kan ju klä ut sig till en vakt man kan gräva en grop i marken och gräva upp i tornet.
Man kan ALLT!
Det är fantasin som gör brerätelsen värklig.
Det är tur att fantasin finns tänk inga böcker inga läxor igenting!
Det skulle vara jätte tråkigt för jag älskar att läsa böcker jag kan läsa Flores och Blanzeflor
igen den va så himmla himmla himmla bra!!Jag läste boken för en F:a han tyckte den var jätte bra!!
Det var därför att jag KRÄVDE att hon skulle läsa boken och jag hoppas att alla kommer tycka om den!  :)
Och jag har fått lite beröm att jag krävde att hon skulle läsa boken. Anne-Marie sa att det kallas handlings kraft.
Läs boken,boken är värkligen bra!
Jag älskar spännande böcker och det här är en av dom bästa!
JAG ÄLSKAR BOKEN!!!!!!
Läs boken i högläsning det är värkligen en upplevelse.
Och många elever kommer att tycka boken är bra!!
Hoppas det blir en fortsättning av Flores och Blazeflor!

MVH en elev i Ann-Maries klass. :)

 

F:a= förskoleklass


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej. Boken låter väldigt spännande. Dina tankar om boken låter ännu mer spännande. Jag måste bege mig till biblioteket, låna boken och sedan läsa den.

MVH Marie, lärare

Postat av: annemarie

Det är en underbar bok att högläsa ur hälsar en stolt högläsande lärare i samma klass som eleven som skrev. Anne-Marie

2008-10-02 @ 18:40:02
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: IT-mamman

Tack för tipset!

Jag är en lärare som just nu inte har någon klass, för jag jobbar med andra saker. Men om jag får en klass igen, ska jag komma ihåg ditt tips och läsa boken för mina elever.

Tack igen!

2008-10-02 @ 21:59:37
URL: http://www.itmamman.se
Postat av: Filippa

Nej, nu VILL inte jag vara mammaledig längre! Längtar efter mina underbara elever. Vilket härligt inlägg. Vilken härlig elev! Vilken härlig läsupplevelse...



I morgon åker jag till jobbet och hälsar på... Hoppas de kommer ihåg en "gammal" lärartant som de en gång hade i svenska...

2008-10-02 @ 23:34:15
URL: http://www.dagensskola.se
Postat av: Annicka

Ditt inlägg angående boken är mycket bra. Jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning på boken. Om det inte blir det kanske du kan skriva den? Du är ju full med fantasi!

2008-10-03 @ 09:56:42
Postat av: Sara

Ibland kan man verkligen få lyckorus av att läsa bra böcker. Verkar som du också fått det :)

Håller med dig om att det är ens egen fantasi gör en bok verklig. Din fantasi är ju inte likadan som dina kompisars i din klass, och det är ju lite roligt att alla tänker så olika.

Fortsätt läs, det kommer du har glädje av hela livet.

LYCKA TILL!!

2008-10-03 @ 13:29:50
Postat av: klass kompis

jätte bra jobbat!

TACK för att du krävde att Anne-Maie skulle läsa den högt.Tack tack tack. en klass kompis.

2008-10-03 @ 17:56:51
Postat av: Lena

Vilken recension! Borde den inte publiceras i någon tidskrift?

2008-10-03 @ 20:17:08
Postat av: en klass kompis

en gång till vill jag tacka dig för att du KRÄVDE att Ann-Marie skulle läsa den. Jag tror nog att alla andra klass kompisar också gillade den lika mycke som jag eller kanske ännu mer.TACK TACK TACK TACK. Från en bra vän.

2008-10-04 @ 09:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback