ELEV VISAR SITT MATEMATIKTÄNK

Hej ! jag ska visa er ett sett  att räkna multiplikastjon. Det här är ett tal

                2 x 3852 =
               
               2 x ( 3000 + 800 + 50 + 2 ) =
               
               Det är letare att dela up talen i tusental , hundratal , tiotal och ental .
                Då ser man nästan hella tiden vad det blir.  
               Som

                6000 + 1600 + 100+4 =
                6000 + 1000 + 600 + 100 + 4 =
                7000 + 700 + 4 =  
                 Svar : 7704

UTVEDERING

När Anne-Marie visa ett sätt som vi kunde räkna multiplikation på så tyckte jag det var roligt .
Jag tyckte det var så roligt att jag tog fram ett block hemma och börja att räkna på det multiplikasjonsetet.
jag räknade och räknade och sen visade jag mamma och pappa dom tyckte det var bra att jag kunde räkna multiplikasjon så bra.
När jag beretade det för Anne-Marie blev hon jette glad att jag hade räknat hemma .
jag tycker det var jette roligt att räkna multiplikasjon.
                                        

ELEV år 4
Anne-Maries lilla fyra.
                    

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hej Eleven!



DU räknar matte så jag blir alldeles yr i mössan. Bravo!



"Armens hundskola meddelar att deras elever är speciellt förtjusta i matte"



Fundera på den du!



Hej Då!



2008-10-13 @ 16:51:48
Postat av: Anonym

Till eleven - jag blir varm i hjärtat av att du räknat, räknat och räknat därhemma. Det är bra att du upptäcker hur kul matematik är. Det är det som gör mig glad.

Thord,

Det är så roligt att ha elever. Kluringen kommer vi lista ut. Tack för den. Anne-Marie

2008-10-13 @ 18:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback