ORD I KAFFEKOPPEN!



Ja - jag läser knappt tidningen denna morgon.

Kring mitt frukostkaffe syns travar av manusspill. Ett utklippt ord över smörasken. En mening som hänger lös i ljusstaken. Ord som syns som brödsmulor på bordet. Men ibland smakar jag på ett ord som ser en aning gott ut. Som om jag funnit ett russin i kakan. I övrigt surplar jag svart kaffe. Jag är mitt i mitt eget ordrike. Det som ska bli en bok. Nu känns det som ordpusslet bara innehåller blåa bitar. Jag vet att jag har en redaktör. Jag sitter med min telefon i handen, och har så stor lust att ringa för att bjuda in till medläsarfrukost. Så här skulle samtalet nog låta:

- KOM FORT, KOM NU, ALLA ORD SPRINGER HIT OCH DIT, INGEN ORDNING ALLS. Nu hoppar några ord ner i kaffekoppen, simmar och plaskar omkring. HJÄLP! skulle jag skrika i panik.

Då skulle min redaktör skratta:
- Hi hi! Jag har allt under kontroll. På mitt skrivbord är dina bångstyriga meningar och ord fullkomligt lydiga. De sitter där de ska med andra ord. Ta en vacker söndagspromenad och drick kaffe på något mysigt fik. Solen strålar.

Anne-Marie
,
som ska ordavnavlas.

Kommentarer
Postat av: Kersti

Tänk så rätt hon har. Njut av dagen. Orden kommer att veta var de ska ta vägen.

Postat av: Anonym

Jo - det är tur att redaktörer finns. A-M

2008-11-23 @ 11:27:33
Postat av: LenaA

Vilken fantastisk pennhållare! Var hittar man en sån?

2008-11-24 @ 05:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback