FÖRLAGSMÖTET IDAG

Idag gick jag och min redaktör igenom manus och bilder till boken Vägen till skriftliga omdömen. Jag blickar ned i mitt manus där min redaktör har gjort krumelurer, streck, sidhänvisningar, frågetecken och annat smått och gott. Hon är vänlig mot mitt manus. Men det är när hon slår upp i boken om skrivregler som jag får en aning hicka. Det är så många skrivregler ser jag. Hon ser hur jag använder prickar ... ni vet de där tre prickarna som följer då man inte avslutar en mening eller då man vill inbjuda läsaren att tänka själv. De tre prickarna kan betyda andra saker också.  De tre prickarna kan ställa till en aning besvär också. I mitt fall hade jag skrivit alldeles för många oavslutade meningar med tre prickar ... och det var helt i sin ordning. Det var bara det att man skriver de tre prickarna med ett mellanslag mellan ordet innan man skriver ut de tre prickarna.

Då jag skriver det här inlägget börjar jag tänka på helt andra saker. Jag tänker på sagan om de tre små grisarna. Det var en gång tre små grisar ... och då inser jag att jag kommit bort från ämnet.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hi hi... och jag tänker på - de tre vise männen.



Ja. Nog verkar det vara mycket i görningen... och du är oftast mitt i... prick ...

2008-11-14 @ 20:28:02
Postat av: annemarie

Thord, jag tänker på tre ... tre bockarna Bruse...Anne-marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback