IN REAL LIFE

Har varit hemma hos bloggaren bakom svenskapanoptikon idag. Det var mycket trevligt, en aning glögg och begynnande adventstämning, middagssittning och berättarvänligt. Jag har en liten boktrave med mig hem. Jag har lärt mig att tomteluvor ansågs så stötande i Norge under jultid att man bötfällde de som hade röda toppluvor och likställde dessa med demonstranter. Polisen ryckte stundtals ut och skapade ordning i vad att bära på huvudet. Jag undrar så stillsamt vad man kan ställa till med då man bär något på huvudet. Det är fint med hatt, men tvivelaktigt med tomteluva och därefter är steget inte så långt till att avsky mössor och kepsar. Jag förstår inte varför vi så ensvist ska lägga oss i hur människor är och vad de bär.

Anne-Marie
som tackar för en trevlig kväll. Vad är en virtuell pepparkaka mot en medicinplätt, ja som tyskarna en gång kallade den medicinska kakan vi äter i mängder till jul - ja...pepparkakan, mot en middag i verkliga livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback