ÅSKÅDLIGGÖRA

Idag har jag haft studiebesök i min klass.
Då får jag lov att åskådliggöra.

Jag inser hur svårt det är att åskådliggöra en hel idé på några få timmar.
Jag visar lite tänk, lite praktik, lite elevgensvar... men i det stora hela syns det jag verkar för i mina tankar och handlingar. Jag har en vision om lärandet - där organistationen är basen för visionen. Organisation i mina tankar är en slags gemensam organisatorisk röd tråd för organisation av lärandet och där strävansmålen är en del av arbetet och främjandet av visionen. Jag tror stenhårt på lärandets utmaningar och lärarens roll för att skapa förutsättningar för eleven. Jag genomför både organisation och vision på plats.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Jag skulle vilja vara en fluga på din klassrumsvägg. Jag skulle stanna länge.

2008-11-25 @ 18:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback