BLOGGENS BÖRJAN



Ska hålla ett litet anförande på Nalen idag. Om bloggen som socialt fenomen.
Jag tänker bara i toner. Trudilutter och spontaniteter. Men är allvarlig då jag skriver detta:

Så här var mitt första möte med bloggen?

Jag hade inget första möte med bloggen. Jag kastades in i bloggen från det okända. Blogga? Vad är det? undrade jag när någon föreslog mig denna plats att skriva om det jag tänker och funderar kring. Ordet var nytt. Främmande. Blogg?
En värld i mörker och dunkel stod nu på glänt. Jag stod på tröskeln. Trevande kastade jag ut rubriker, meningar och ord mot svarta hål. Trodde jag!
Svarta hål!
Nej - men andra rum.
Här öppnades nu en värld av alla de andra kommunikatörerna. Jag fann snart likasinnade, mänskligundrare, pedagogikspjutspetsar, skribenter, författare, illustratörer i stort och i smått. Jag ingick plötsligt i ett nätverk.
Nu skriver jag dagligdags.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Och det är vi glada för att du gör. Kram

2008-05-12 @ 17:45:23
Postat av: Jonas Hällebrand

Visst känns det skönt med att ens egna tankar kan ge inspiration till andra. För du inspirerar i alla fall mig Ann-Marie. Tack för att du skriver!

Postat av: Richard Gatarski

Hej Anne-Marie,

Tack för en STRÅLANDE insats på Nalen i kväll! Se vidare mitt liveblogginlägg från Digitala Akademiens nätverksträff: http://www.skolmarknad.info/archives/000318.html

2008-05-12 @ 20:22:41
URL: http://www.skolmarknad.info
Postat av: Annemarie

Jag bugar, skrattar, niger, tackar, ticketack. Anne-Marie

2008-05-12 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback