BETYGSÄTTNING

Filippa skriver:

Min stora förhoppning är dock att frågan om de behöriga lärarnas ökade arbetsbelastning blir en del av detta tjusiga förslag. För betygssättning är ingenting man gör på en kafferast, det vet alla. Det kräver en gedigen och noggrann analys av allt det eleven visat upp under terminens gång, muntligt som skriftligt.

 

http://www.kettilochfilippa.se/filippa/jag-koer-pa-kaenn-jag-behoeriga-laerare-aer-ingen-garanti-foer-korrekt-betygssaettning

 

Så är det. Jag är ytterst noggrann då det gäller dokumentation, ord, styrdokument, läroplan, barnkonventionen, kursplan och genomförandet av gensvar kring barns lärande. Detta har den lärande rätt till. Det är absolut inget man gör på en kafferast eller på magkänsla, eller ett finger i luften och känner av lärandet. Det är viktiga saker. Handlar om en människas fortsättningar.

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback