UPPDATERA TEKNIKEN



Lite under knäna - för att mannens strumpor ska hållas på plats! Gamla doningar som knappast handlar om det som är över huvudet. Överhuvud taget. Så kan det vara. Bara lite anekdoter från förr.


Overhead... över huvudet...?
Ha!
Overheadapparaten får ducka, buga sig... ny teknik har ersatt den överallt.
Nja,
inte i skolan.
Där kopieras det overheader!

Jag vet inte... men någonting är lite fel...
det är ett slags utanförliv där ute hos alla de andra
och något innanförliv där inne i skolan.

Uppdatera...
Låt oss få göra det!
Uppdatera oss!


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: johanna

hm, minns pogo-pedagog banden från 70-talet som var grunden för vår biologi-undervisning på mitten av nittiotalet. Men hej och hå. Men vi älskade att få trycka på knappen för nästa bild vid pipet. Oh lord, det var tider det.

Postat av: asapasa

Ha Ha, jo overhead har jag i mitt klassrum. När jag ska visa historiska skeender använder jag den. Jag har inte någon projektor som andra har vilket hos oss kallas "framtidens klassrum". Mitt klassrum, nej nu tar jag nog i rejält. Hi Hi! Jag har faktiskt inget eget klassrum än. Jag väntar.... tålmodigt. I alla fall så kallas det hos oss "forntidens" klassrum när vi använder oss av overhead.

Många konstiga ord som framtid och forntid, eleverna tycker att det är roligt med äldre saker som gamla filmprojektorer, de är kul :-)

2008-06-04 @ 20:50:07
URL: http://www.asapasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback