TRÄHANDEN lever UPP



Jag behövde en inhoppare. Fick lite hjälp av trähanden, nja inte skrev den något bra, om ens något. Men nu lever den där handen sitt egna liv. Rotar omkring bland mina saker. Lyfter på en sten... lägger beslag på min gamla uggla...

Tja, vad betyder nu det här...
Jo helt enkelt att jag har funderarrundor i mitt egna hem.
Måste göra något då jag tänker på vad jag ska skriva.
Ibland städar jag en halvtimme, ibland stökar jag till i en annan halvtimme...
ibland ser jag ett plötsligt behov av att fotografera... tja vad som helst...
Trähanden... som jag nyligen har köpt för att lära mig att teckna händer... får leva runt bland saker och ting.

Så det du tittar på ... det är ingenting annat än en stunds tänkande.
Att skriva är inte ett hantverk det är en hjärnverk!

Anne-Marie

och jovisst - mina elever får också tänkpromenera runt i klassrummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback