UTÅTAGERERANDE


SE PÅ TV


Utåtagerande!
Det är ett handlingens ord det.
Synd bara att omgivningen inte passar in där ordet användet.


Utåtagerande!
Så fult det har blivit.
Jag tänker att alla som gör något utåt - agerar i förhållande till omvärlden.


Inåtagerande.
Det kanske vi skulle fokusera mer på!
Detta agerande är oftast väldigt stillsamt för omgivningen.
Stör inte utåt sett. Men inåt?

Man måste tänka på hur man använder ord.
Det kanske är bra om vi är utåtagerande när någon är alltför inåtagerande.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: asapasa

Detta är inlägg som jag verkligen tog till mig. Ska inte du ge ut en bok med dina tänkvärda tankar om språk? Jag gillar skarpt dina tänkvärda ord blandade med humor. De är värdegrundsinspirerande med en humanistisk grund.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback