KOMMENTAR BLIR SJÄLVSTÄNDIG

image2115

Det är märkligt hur specifika författarens behov är. Pratade med en kollega om detta idag, hur små irritationsmoment kan underminera hela processen, fel tröja, otvättat eller för tvättat hår, fel motiv på kaffekoppen, fel väder, eller fel tidpunkt på dagen. Victor Hugo lär enligt legenden oftast ha skrivit naken, han bad tjänaren bära undan hans kläder och lämna honom ostörd med endast penna och papper. Jag finner ofta att lite privat skådespelande är bra för kreativiteten. Det ändlösa behovet att klippa av jagets bojor. Jag skriver oftast som man. Eller alkoholiserad 40-åring.

http://hypergrafi.blogspot.com/2008/01/he-who-delights-in-solitude-is-either.html


A-M TÄNKER

Min dotter skriver kommentar till mitt inlägg om skrivprocessen som uteblev!
Nu får jag ångest över hennes skrivprocess.
Skriva som en alkoholiserad 40 åring?
Jag är en väldigt nykter 50 åring.
Vad har hänt?

Fniss!
Anne-Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback