KIWI i PRAKTIKEN

Hej!
Jag har så många gånger tänkt att maila dig några rader
fast av olika anledningar har det inte blivit av.
Jag är väldigt glad att jag fick komma på besök
hos dig och att du tog emot med så kort varsel.
Du väckte många tankar...
Jag har inte praktiserat allt än!

Vi har haft en lärarstuderande hos oss i klassen
i slutet av höstterminen. I hennes utbildning pratas
det mycket om att låta eleverna använda hela språket,
svenska eller engelska. Tillsammans lät vi eleverna
arbeta med sina egna texter. Det slog väldigt väl ut och
eleverna uppskattade arbetssättet.
Nu är det bara att fortsätta...

Du visade ju också på att inget är omöjligt,
det går att förverkliga sina idéer trots att
det är många elever i klassen,
att de inte har arbetar så förut, eller
inga grupprum finns att tillgå...
(Argument jag tycker man ofta hör).
Att låta eleverna få känna eget ansvar,
väcka sin nyfikenhet och egen drivkraft att vilja
lära sig mer samt att få uppleva att deras arbete
är betydelsefullt under ett positivt och respektfullt
förhållningssätt - det är häftigt! Vi har mycket
kvar att utveckla, och jag har flera gånger
undrat hur långt ni har kommit.
Sista veckan upplyste
vår rektor att det fanns pengar kvar,
så då var vi snabba med att beställa
kiwi-materialet på engelska.
Det skall bli jättespännande!

Jag håller gärna kvar kontakten med dig.
Många frågor kommer säkert att dyka upp.

Med vänliga hälsningar

XXX




Anne-Marie tänker och självklart..
behövs jag... i alla lägen...

ring, skriv, maila, fråga, dyk upp, kom, titta in, undra, fråga, tänk
fråga igen, vänd på perspektiv, bollplanka, inbjud...
Jag finns... och stödord... det bistår jag gärna med.

Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback