BLOGG-PROMENAD 1

Från
HYPERGRAPHIA BLOGG
hämtar jag hem detta:

"Givetvis handlar det i grund och botten om att hänga kvar vid en barndom som långsamt glider en ur händerna. En värld runt omkring en som just genom sin otroliga öppenhet så lätt förefaller stängd. Att sova i sin ungdoms sängkammare, i den smala enkelsängen från Ikea, under den grälla tapeten man valt som tonårig, och inse att den platsen varken känns tryggare eller bättre än någon annan säng utan snarare föder en känsla av rastlöshet och tillfällighet. Du har valet att klänga dig fast likt på ett sjunkande skepp och försvara den där sista utposten med ditt liv eller att resa dig och gå.
"Remember that you are a Goddess" sa min chef till mig innan jag åkte. "You sit on your pedistal and look down upon us mere mortals. Go. You can do anything you like." Och likt en best kommer jag krypande tillbaka."

http://hypergrafi.blogspot.com/2008/01/he-who-delights-in-solitude-is-either.html



Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback