SYTRÅD OCH TOMTEPINGLA



Smått road inser jag att jag är inte, INTE,
en pysselperson.

Klistret letar sig in i huden, jag fastnar i allt och alla, bjällror som ska sitta fastsydda med vacker sirlig tråd tråklar jag ihop med en redig knut, änglavingar klipper jag av något som inte alls är änglalikt, tomteluvor kommer på sniskan... och jag säger gång på gång ...

- Ni kan det här bättre än jag... fråga någon som kan ...


Denna dag en pysseldag. Jag är inte bekväm då vi har pysseldagar ... jag tror att det handlar om att jag aldrig har kunnat göra något likadant. Får jag en tomtebeskrivning slutar det med att jag sitter och gör en dinosaurie...

Dagen är slut! Veckan är över!
Jag har köpt glögg.
Ska smaska i mig en pepparkaka.

Allt av jul idag med andra ord.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Carina

Kreativitet kontra tidsfördriv

Lust kontra passivitet

Skapande kontra pyssel

Människor/barn behöver tänka, inga färdiga lösningar. Som Karin Wallin skriver i Pedagogiska kullerbyttor.

För mig är du en mycket kreativ människa.

2008-12-12 @ 22:08:46
Postat av: Anonym

Jo, jag köpte också glögg! Det var så mörkt o regnigt -o ja -bara lukten när jag värmde den...

Men inte bara pepparkakor - jag gick iväg till Konsum o köpte russin också -och mandel! Men pyssla -neeej...

"Sister in the non pyssling team"

2008-12-12 @ 22:18:46
Postat av: Anonym

Jag beundrar de lärarkollegor jag har, de ordnar och fixar och underlättar för mig så att jag kan göra det som ska göras. Tomten vi gjorde idag var väldigt fin, och spännande att göra, det är bara jag som inte kan göra den, mina elever var hur duktiga som helst. Tur är väl det... tänker jag. Anne-Marie

2008-12-13 @ 00:40:56
Postat av: Mattias B

Leta dig ned till Helene Turstens inlägg (7 dec) på följande sida: http://www.piratforlaget.se/start/adventskalendern



/Mattias

2008-12-13 @ 10:16:10
URL: http://svenskapanoptikon.wordpress.com
Postat av: Anonym

jag tror att limpistolen är guds gåva till mänskligheten - du kan liksom inte misslyckas med den... Om det inte fastnar i röret!

2008-12-13 @ 10:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback