ETT LÄRARLIV - DENNA VECKA

Lärarliv denna vecka.

http://publishme.se/5617/imagehandler/?go=upload

1) Fortbildning med långsiktighet som ledstjärna - Rektorsutbildning
2) Ordens Magi - språket, skrivandet och läsningen - det bästa av utbildningar  och inspiration
3) Längta till jobbet - och är där på onsdag - sedan till UR- I Love Språk- inspelning. WOW-känsla.

4) Torsdag i skolan - full rulle ... och jag inser att jag har mina elever att tacka för inspiration och lust. Vikarien hade lovordat dem. Det är ett vacker ord - LOV-ORDA! Det kan man trudilutta till - då - LOV-SJUNGER man... och det är sådana tider snart. Vi har lov inom några få veckor. Jag har också haft förmånen att möta mina elevers föräldrar under några timmar av utvecklingssamtal - men i övrigt ägnar vi all tid åt utveckling här i klassen. Och samtalar ständigt om den.

5) Fredag är jag ungefär lite fundersam själv. Har lite oro för saker och ting. Men väl i mitt klassrum så möts jag återigen av mina elever, och en förälder som slank med av bara farten. Samt en liten bebis som lade sig i det mesta och med all rätt.

6) Det finaste med veckans läsupplevelser är den bok vi just nu läser i klassrummet. Den har jag all anledning att tala mer om. Den LOV-SJUNG-LÄSER jag högt och dramatiserar .... och geografiserar.
Vilken bok... jo  jo ... ni får fråga?

Anne-Marie
 


Kommentarer
Postat av: annika

Sååååå, vad heter den, boken som ni Lov-sjunger-läser? Jag är väldans nyfiken och gissar att det är en bok som är skriven av en kvinna som var från_?

Annika

2008-12-05 @ 15:07:22
Postat av: Anonym

Ja, vilken bok? Skriven av vem o var o när? Utgiven när och var och av vem? undrar en mycket nyfiken redaktör

2008-12-05 @ 18:38:59
Postat av: IT-mamman

Ja,vad är det för bok?



Har man sagt A får man säga B.... ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback