BLOGGARE mot BLOCKARE


"Aftonbladets kulturredaktion har börjat blogga. Premiären skedde på Bok- och biblioteksmässan igår, direkt från montern. Här kan du följa deras rapporter från bokmässan . Bloggen kommer leva vidare ..."

läste jag någonstans... och jag tänkte....

A-M skriver...utan bakgrund

Bloggvärlden är stor, större och blir allt större...
ja - vi lever i en demokrati. Ordet är fritt, friare... friast.

Jag tänker Burma.
Där är det BLOCKARE som stänger av kontakter.
Sms och mail...blockare.
Därför kan vi orda om dem.
Vi bloggare.




Anne-Marie


blockare - ur ordet blockerare... kan knytas till ordet raderare... som kan knytas till ordet diktatur....
som rymmer det vackra ordet...dikt... hua...hjälp och nej. Dikt är något fritt... från diktatur till det fria ordet --
dikt-tur...

Kommentarer
Postat av: Madonnan

Ja, du har rätt. Jag lånar din tröja till ab nu. Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback