ALLT HANDLAR OM SAMSPEL

Låt eleverna samspela med varandra.
Låt eleverna samspela med stoff.
Låt eleverna samspela med lärare.
Låt eleverna samspela med det du undervisar om.
Låt eleverna samspela med hur de förstår.
Låt eleverna...

image1584

Vi har mycket att lära av hur elever möter saker och ting.
Jag laddar med en mängd öppna frågor. Så att elever inte
behöver känna sig splittrade mellan rätt ... och...fel.
Jag vill att de uttrycker sig. Sätter ord på. Gärna så spontant
som möjligt. Blir det inget gensvar... så är det inte hela världen...
då kan man fråga eleverna... hur gör vi för att få detta mer intressant.
Ge mig förslag...
då visar jag i praktiken hur jag samspelar med mina elever.
Det är då de vet hur vi kan göra.

Det visar att allt är möjligt i ett samspel.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback