UNDERVISNINGENS FOKUS




KUNSKAPENS FOKUS
RANDAVSKILJARE

Den uppmärksamhet vi ska skapa i ett klassrum

ska beröra undervisningens fokus. Vi har tema
DIALOGER denna vecka. Vi undersöker dialoger,
vi skriver dialoger, vi identifierar dialoger i andras
texter, vi för dialoger.

FLÄTAS SAMMAN MED UPPLEVELSEN AV BEKRÄFTELSE
RANDAVSKILJARE

I undervisningens fokus kan
jag medvetet bekräfta eleverna, såväl kollektivt,
som var och en. Jag kan medvetet vara uppmärksam,
se och närvara och utveckla var och en av mina elever.
Rätten att utvecklas och utveckla kunskap bottnar i
att bli bekräftad utifrån sin egen lärande potential,
aldrig i jämförelse med någon annan.


OCH NÄRVARANDE NYFIKENHET
RANDAVSKILJARE

Jag är i dialog med...

Anne-Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback