STENAR BÄRA...

image1590

Dan Andersson skrev om att stenar bära....

Det är många människor som bär stenar. Vi ser dem inte. Men anar vi det ska vi inte lägga ytterligare börda på. Jag träffar människor som ensamma bär de största stenar... bär sjukdomar... bär sorg... bär något som inte riktigt går att del med någon annan. Men om jag ser någon som bär stenar... eller känner till att de gör det... då handskas jag med människor som har fullt tillräckligt med att bära sina stenar. Det går inte att avlasta dem. Men det går att finnas till invid. Fråga, samtala, respektera... och visa... dina mödor...de ser jag... dina livsuppgifter de ser jag också... dina stenar må vara dina... men när du kan... så vet... jag är villig att dela bördan. När det är möjligt. Men lasta på....det tänker jag inte göra. Det kan räcka med att visa... jag ser dig... och går här.

Alldeles intill.

Anne-Marie

Jag sänder tankar till de jag vet och känner. Ni är hjältar... i det tysta. En dag sänder jag blommor. Då vet ni ...


Kommentarer
Postat av: Denise Olsson

Har läst endel i din blogg nu, den rör min på något konstifgt sätt... JAg hittade den här sidan när jag letade efter en bild till min svenska uppsats som verkligen fått mig att tänka till och den här bloggen får mig att vilja skriva ett stycke till i den.. Den handlar föresten om skolan... tänkte fråga om jag får lov att ta en utav dina bilder till min uppsats? Kramar Denise <3

2007-10-03 @ 17:31:31
Postat av: Anonym

Bästa Denise, du får använda... med respekt för upphovsrätten, uppskattar verkligen din fråga, bara du anger källa...
ex. fotografi c 2007 Anne-Marie Körling-www.annemariekorling.blogg.se
Du får gärna sända mig din uppsats... jag är väldigt nyfiken... på att läsa när det handlar om skolan.
Allt gott och välkommen tillbaka hit och läs.
Skriv gärna också. Det välkomnar jag.
Bästa hälsningar.
AnneMarie

2007-10-03 @ 18:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback