SKOLFORUM... TREVLIGA SAMTAL...



Idag var jag på Skolforum.

image1697

Jag talade med Lärarförbundets Alf... och det var ett givande samtal.

Jag talade med Anders, Lärarnas Riksförbund... det var ett fint möte.

Jag talade med flera på Myndigheten för Skolutveckling... och fick boka in spännande datum.

Jag talade med bloggare från Metabolism, ansikten bakom en väldigt bra blogg.

Jag talade med en förälder som jag tidigare diskuterat läsning med. Ett tänkande möte.

Jag talade med UR och vi tänkte ihop lite saker att utveckla framöver.

Jag talade med mitt förlag... som ger ut nytt... och samlar in idéer.

Jag talade med representanter från FSL precis innan debatten mellan lärarförbunden och Jan Björklund.

Jag talade med författaren Helena Bross om skrivande och så gratulerade jag till hennes nya böcker.

Jag talade med en rektor från Lund som har visioner om lärandet... och som gör dem till verklighet.

Jag talade med en gammal vän... som bott utomlands i hur många år som helst.

Jag talade med min förläggare som var idel öra, och som sa ... det är bra att bli femtio år...

Jag talade med Timrås skolchef och Timrås skolutvecklare... glädje och framtid.. och gensvar från igår.

Jag talade med servitören som sa ja... du får sitta här och arbeta... bara du också uppskattar maten.

Jag talade med mig själv framför spegeln - nu Anne-Marie ger du järnet när du håller seminarium om LÄRARROLLEN ... varpå jag sprang in i seminarielokalen... och gjorde mitt bästa.


Jag vill tacka för denna dag... och behöver vila både huvud och fötter. Så är det när man varit på årets skolforum. Samtal, möten och utveckling.


Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Jag hade velat vara där med dig. En fluga på väggen :)

Postat av: erica lövgren

Jag hade velat vara där med dig. En fluga på väggen :)

2007-10-30 @ 22:11:05
URL: http://klassiskt.blogspot.com
Postat av: Janis

Du talade - och vi lyssnade och fick nya tankar med oss hem! Eller ord till det vi visste, men inte hade formulerat. Tackar!

2007-11-01 @ 18:05:25
URL: http://metabolism.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback