ORDKONSTNÄR

Nu när bilder och fotografier fattas mig måste orden självständigt måla sig bilder. Var och en av oss får därmed friheten också att skapa eget. Alla mina ord är i sitt ursprung en bild. Ur varje bild föds en mening. Nu när jag inte får mina bilder upplever jag mig fattig. Tänk att vara ordkonstnär... då är paletten en ordbok... och penseln ... jo den kan vara pensel, men en penna, eller ett tangentbord...

En ordkonstnär är den som läser orden. Inte den som skapar dem.
Allt gott mina ordkonstnärer.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús

Jag har läst nâgra av dina tidigare "Körlings ord" och har valt frân den 16:e i maj... innan jag började att närvara din blogg:

"Dagen blir nog väldigt väldigt innehållsrik - förutsättningen för detta - är att man närvarar i den!"
Anne-Marie

2007-10-21 @ 09:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback