NYFIKEN

image1689


En blogg är ett litet rum bland oändligt många andra rum. Ett slags rum utan dörrar. Här är fönster och kika-in-nyckelhål... och så ska det vara. Jag önksar ibland att jag kunde slå mig ned och samtala med er som besöker mina rader och fotografier.

Men här innanför bland bokstäver och tankar kan jag känna nyfikenhet.
Vem är du... och vem är du... och du... som hälsar på?

Så om du har lust... lämna gärna ett litet hej.. eller ett tjohej... eller något litet... tjenixen... eller varför inte... tjolahopp....eller kanske goddag... så ser jag ett ord istället för en siffra i bloggstatistiken.

Det skulle vara så roligt.
Det är helt frivilligt.
Självklart så...

och alltid, alltid välkommen tillbaka.
Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Annelie

OK, här kommer ett litet tittut från mig, mamma till två, blivande lärare, språkfantast, universitetsstuderande, bloggare, drömmare, fru och vän. Har nyligen hittat din blogg, som är precis den inspiration jag behöver! Tack!

Postat av: Mimmi

Hejsan :)

2007-10-18 @ 22:37:20
URL: http://www.metrobloggen,se/nitro
Postat av: Frida

Ett hejsan från en 16- årig och nyfiken elev.
Måste säga att jag verkligen gillar din blogg :)

Ha det bra!

2007-10-19 @ 00:16:28
URL: http://softblackstars.blogg.se
Postat av: Sara

Hej,
Vi möttes en kall höstdag, då allt helt plötsligt blev lite varmare...
Jag satt på en föreläsning - igen, och befann mig i ett tillstånd som jag gillade, riktigt mycket!
Jag fann hopp den där dagen i början av oktober, jag fann värme och förtröstan...finns det hopp så finns det möjligheter..och det var nog det som var själva essensen av vad du gav oss allihopa som var där...hopp, möjligheter....å lite till..
Tusen tack för att du ger så mycket, Tack för en blogg som jag bara MÅSTE läsa , varje dag!
Ha det bäst!
Mvh Sara ( lärarstuderande vid Lhs- Sthlm)

2007-10-19 @ 06:20:24
Postat av: Lilla B

Här kommer en hälsning från en trogen bloggbesökare. Arbetar också inom skolan men med Elevhälsan. Skulle gärna sätta mig ner och diskutera skola, pedagogiska idéer och elevers förmågor med dig.

2007-10-19 @ 06:59:22
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Lina Nääs

hej
snubblade in via en annan blogg

2007-10-19 @ 16:51:48
URL: http://www.solfoto.se/lina
Postat av: Jesús

Och mera hej pâ Dig!

2007-10-19 @ 18:47:15
Postat av: Magdalena

Hej där...

Fann din blogg bara häromdagen tack vare ett tips från en kär vän.

Människa, kvinna, sambo mamma till 4 utflugna barn, hyfsat nyexad lärare i eng & re (högst/gymn) som just nu arbetar mestadels med elever som har behov av extra stöd.

Skriver mycket men läser mer. Älskar musik - allt från handklapp till helvete...

2007-10-19 @ 21:35:58
URL: http://welldyermaker.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Nu känns det mindre anonymt. Det är trevligt att ha namn och en liten aning om sina läsare. Jag bugar och tackar och hoppas att fler avtrycker lite här. Allt gott. Anne-Marie

2007-10-19 @ 21:37:07
Postat av: Ann-Catrin Brockman

Hej Anne-Marie
Läser din blogg med stort intresse och det jag läser gör mig nästan alltid glad i hjärtat. Glad för vetskapen om att du verkar vara en underbar och klok lärare och för att du delar med dig av dina klokskaper och erfarenheter.

Själv är jag mamma till två vuxna grabbar, skolpolitiker på deltid och jobbar med datautbildning för vuxna.

2007-10-19 @ 23:43:14
URL: http://www.brockman.nu/blogg
Postat av: Anne-Marie

Tack så oändligt mycket. Mitt rum är så öppet, min blogg, och jag behövde få lite namn och lite verklighet bakom alla besökarsiffror. Nu har jag också möjlighet att besöka dem som besöker mig. Och det tänker jag göra. Värme från mig till Er. Anne-Marie

2007-10-20 @ 08:34:40
Postat av: Sara

Hej hej, jag tittar in här var och varannan dag. Tycker om att läsa det du skriver :)

Trevlig lördag!/Sara

2007-10-20 @ 16:43:58
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback