FÖRELÄSNING i VÄSTERÅS

image1637


Idag - i Västerås - fullsatt.
Jag höll en föreläsning om högläsning.

En gång när jag skulle föreläsa i Västerås,
råkade jag köra förbi Västerås med fem mil.
Jag satt i bilen och lyssnade på en inläst bok.

Den var så spännande att jag inte hörde min GPS...

- Om 100 meter sväng av till höger.
- Gör om rutt.

- Anne-Marie... Du är framme! Sväng av till höger!
- Men Anne-Marie... vänd tillbaka!
- Men Anne-Marie .... du är ju på väg helt åt h........te!
- Anne-Marie.... om du inte lyssnar nu... så lägger jag av...
- Äh.... Jag lägger av....

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Carina Lund

Hej och tack för en varm föreläsning!
Varm för du utstrålar hopp,engagemang och kärlek och tron på det goda. För några år sedan lyssnade på en föreläsare
som pratade om lärare som kärleksbärare.
Du är just en sån-kärleksbärare, Det är stort och vackert tycker jag !
Jag försökte göra anteckningar under din föreläsning men det var svårt . Jag hade ritat ett stort hjärta i mitt anteckningsblock . Det är svårt att förmedla ett hjärta till sina jobbarkompisar så jag skrev ner stolpar från föreläsningen och skickde det vidare men såg då hur stela och förminskande orden blev jämfört med din närvaro. Jag vet att du älskar orden men ord utan sammanhang blir så platta och små och svåra att förmedla. Jag är tacksam att jag var närvarande.

2007-10-14 @ 10:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback