FÅ ORD och TA EMOT ORD

image1637



Hej och tack för en varm föreläsning!
Varm för du utstrålar hopp,engagemang och kärlek och tron på det goda. För några år sedan lyssnade på en föreläsare
som pratade om lärare som kärleksbärare.
Du är just en sån-kärleksbärare, Det är stort och vackert tycker jag !
Jag försökte göra anteckningar under din föreläsning men det var svårt . Jag hade ritat ett stort hjärta i mitt anteckningsblock . Det är svårt att förmedla ett hjärta till sina jobbarkompisar så jag skrev ner stolpar från föreläsningen och skickde det vidare men såg då hur stela och förminskande orden blev jämfört med din närvaro. Jag vet att du älskar orden men ord utan sammanhang blir så platta och små och svåra att förmedla. Jag är tacksam att jag var närvarande.


RANDAVSKILJARE



Ett gensvar.
Jag har föreläst i Västerås.
Värmen från deltagarna där var stor.
Den omslöt mig.
Den skapade också förutsättningarna för mig att ta ordentlig plats.
Skapa ord och sammanhang.

Det går inte att göra detta ensam.
Trots att jag står ensam inför er allesammans.
Ni skapar också förutsättningarna.

Där jag står upplever jag gemenskap.
Det är gott.

Orden jag nyss fick - är så vackra - och jag tar emot dem.
Fullt ut.
Tack Västerås, tack du gensvarare!
All värme.
TACK.



Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Fredrik Svensson

Nice ! Grattis !

Fredrik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback