ETT BREV TILL ER!

Stockholm den 10 oktober 2007.





Bästa Läsare!

Jag måste beskriva det jag upplever.

Jag tar del av en nyhet.
En nyhet jag aldrig velat ta del av.
Jag måste ta del av den.

Jag upplever maktlöshet.
Jag upplever meningslöshet.
Jag upplever vanmakt.

Ofta sitter jag med en penna.
Tack vare min redaktör vågar jag nu visa vad jag ritar.
Jag skissar först utan tanke.

Sedan väcks en idé.
Mitt köksbord förvandlas till ett rit- och tänkbord.
Åskådliggör mina tankar på min blogg.
Är trygg där.

Trygg
tack vare Kersti, Madonnan, Erica, Annis, Thord, Jesus, Mie, Bloggblad, Magistern, Petite Haydee, Pumans Dotter, Fredrikbloggen, Språkmakargatan, Cecilia Låt stå, Ann på Livsbloggen, Mia, Victoria, Metabolism, Ulf T, IT-mamman, Liza, Lussiana  ... som följt mig länge, länge... och givetvis alla andra som besöker mig ...

När jag sedan börjar gå i mål... få idén att slå rot... skickar jag ut en förfrågan... hur jag ska gå vidare... dä får jag mail, tips, bloggensvar, facebookkontakter... som hjälper mig att utveckla och tänka. Madonnan hjälper mig på distans... hur sprida...

När jag ringer runt... frågar... så är lyssnaren sann mottagare. Från slott till koja. Från koja till Slott.

Då jag ringer till Skottland, min dotters pojkvän, mumlar han - Sure! Need som help! I´ll fix that tonight, OK?

OK?!
Mer än OK:
Bara ödmjuk.

Ni alla, oavsett om ni är nämnda eller inte... jag är oerhört tacksam över era gensvar här i min blogg, min mailbox, och via facebook. För ett halvår sedan skulle jag sitta och tänka för mig själv,,. och gjorde så... nu gör jag det mesta av mitt tänk offentligt. Och det har hittills varit gott.

Därtill tillkommer ett varmt tack till alla Er som läser min blogg. Jag ser er inte. Men ibland, som igår, får jag en varm hand på min axel, och hör levande ord. Det är stort för mig. Väldigt stort.

198786-1623
Beredd att hjälpa.
Ni har alla visat mig loggans bäringskraft. Ni är aktiva bärare.
Bidragare. Ansvarsbidragare.


TACK!
Det är ett litet ord. Det är väldigt få bokstäver. Men rymmer mycket stora känslor och tankar.
Faktiskt lite tårar också.

Så är det!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till med allt!

Postat av: ulrika

Jag vill tacka dig, A-M. För att du låter mig få ta del av dina tankar, äntligen har jag upptäckt någon som sätter ord och konkretiserar mycket av det som jag känt ända sedan lärarhögskolan. Nu blir det lättare att ta på, mycket blir klart, solklart, självklart. Men jag har lärt mig massor också, inte bara plockat ut russinen, utan glufsat i mig hela kakan. Vet att mättnadskänslan aldrig kommer att infinna sig... jag vill läsa mer och mer och ta del av fler tankar. Fortsätt skriva, snälla lova...

2007-10-10 @ 12:22:58
Postat av: Liza

Det är vi som tackar Anne-Marie...för att vi får ta del av dina kloka tankar! Tack! Ps. Jag lägger ut din nyaste logga i min blogg idag. Underbart initiativ!

2007-10-10 @ 14:13:51
URL: http://www.sprakmakargatan.se
Postat av: thord wiman

Anne-Marie...
Instämmer med värme i det som sägs om dig. Du är så speciell!
Har grunnat på ordet "kampanj" idag
men det är så svårt att hitta de
rätta orden - de som klingar
klockrent i själens alfabet -
själens underbara katedral.
Det blev Ansvarsstafetten.
Det blev Ansvarsrörelsen (Kersti!)
Det blev så.
hej då från thord.

2007-10-10 @ 18:45:05
Postat av: Madonnan

Hej,
jag känner att jag inte har gjort så mkt alls...var för trött igår. Men har satt in den på Ab.
En fin och talande bild.
Kram:)

2007-10-10 @ 21:15:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/506
Postat av: Kersti

Tack snälla du. Är lika snar till tårar när du skriver så fint.
Jag har gjort som Thord, funderat på det där med kampanj. Det är verkligen klurigt. Ska sova på saken.

2007-10-10 @ 23:14:27
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: jos

Jag saknar dig så mycket. Du är så full av små stordåd! Jag blir så stolt när jag ser vad du skapar. Och allt engagemang du sätter igång från förkylningsbädden. Det är så värmande att se att de finns så många som inte rycker på axlarna. Det är så förbannat mycket bra människor där ute. Hatten av till er allihopa.

2007-10-11 @ 02:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback