EN HYLLNING TILL OKUNSKAPEN

LÄNKA...

Jag erkänner min okunskap.
Jag erkänner min lust att lära.
Jag vill det ni redan kan utan att ens tänka på det.

Jag kan! LÄNKA...

image1689

Detta är en modell för hur det är att lära sig.
HURRA. DET ÄR SÅ ROLIGT ATT GÅ FRÅN OKUNSKAP TILL KUNSKAP.
- detta - mitt utrop - modellar jag för mina elever.
Att jag inte kan - och att jag vill - och att jag lär mig - och att jag slutligen KAN!
TJOHO!

Men - jag vet också att jag har lite kvar att lära.
Men äntligen förstår jag lite mer...

och jag tänker inte be om ursäkt för den okunskap jag haft.
Den är min förutsättning för mitt självständiga lärande.
Den är min förutsättning.
Den låter jag vara en gåva
och en utgångspunkt.
Jag vill inte få allt utifrån - jag vill värna min egen vilja att lära -
och det är en resa. Det tar tid genom trial and error.

HIPP HURRA!

Idag har jag länkat till
LIVSBLOGGEN
FREDRIKBLOGGEN
METABOLISM
HYPERGRAPHI
SVENSKLÄRAREN

och det känns så bra... nu ska jag bara lära mig hur man lägger in länken i själva namnet...

HURRA! VAD MYCKET JAG HAR KVAR!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback