I ALLÈ av MISSLYCKANDEN

image1841

Om att misslyckas.
Elever tycker ofta att de inte kan. Det hör mera ihop med att vi ilärare nte uppmärksammar elevarbeten med den värdighet de ska betraktas. Här är nu ett misslyckat fotografi. För de som är fotografer så är detta ett helt sammelsurium av misslyckanden. Skärpan, ljuset, ja.. motivet kanske. Men på andra sidan objektivet står jag och är subjektiv. Jag gillar när det blir suddigt säger jag trotsigt. Jag gillar alleer som visar på misslyckanden. Jag gillar när det blir lite fel... annars vet jag inte att jag är på rätt väg. Vi kanske måste berätta för eleverna om de lyckliga omständigheterna kring det som kan betraktas som fel och misslyckanden. Jag har gjort ett försök att ta den perfekta bilden på en alle. Det gick inte. Men trots det... det blev en slags bild av en allé. Och det är jag ganska nöjd med.

Allt gott Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback