FÖRELÄSNING HYPER ISLAND

image1789

Förbereder mig för föreläsning. Det är en mental sak. Detta är en plats jag föreläst på, alldeles precis innan det är dags och salen ska fyllas. Då är jag väldigt tyst. Lyssnar in salen. Går in volymen. Det handlar bara om närvaro. Inte om genomgång. Bara att vara precis just där - precis på den plats där man står.
Imorgon ska jag göra något helt nytt. Jag ska tala inför flera och på flera platser samtidigt. Det är svårt att föreställa sig väggar, golv och tak i det gränslösa rummet. Det är en annan scen och kräver en annan aktör. Det är också ett helt annat språk. En utvecklingstanke och en utmaning. Båda lärande aspekter. Mod... nej viljan styr över modet att. Det är också en lärande aspekt.

This is the place and this is the word ... so this is the word but not the world... but the word in the world... the world in a word... kind of a beginning... still working on it...

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Gjorde tidigare i höst en föreläsning som videosändes över länet. Oj - det var svårt!
De kunde inte se mig och min powerpoint tillsammans utan antingen eller...och jag såg inte alla dem. Så mycket av kommunikationen går förlorad när man inte kan spela med miner, blickar och gester. Det var också svårt att växla mellan ppp och mig själv på ett naturligt sätt. Hur gick det för dig?

Postat av: Kersti

Det låter spännande. Hålla för näsan och hoppa. Visst vågar man.

2007-11-13 @ 23:21:33
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback