FÖLJA UPP...

image1739
Uppföljning handlar om att hänga upp sitt lärande på sammanhang och göra det medvetet.



Min rektor slår sig ned i stolen framför mig.
Förra veckan berättade jag något som min rektor lyssnade till.
Nu har tid gått från igår till idag...
Min rektor slår sig ned...
- Du... hur gjorde du? Hur gick det? Hur tänkte du? Hur blev det? Berätta!

Det är "två stolar för samtal" och jag ser ett intresse. En uppföljning.

Detta att följa upp.
Det är att putta upp en slumrande fråga till  medvetande.
Det man följer upp blir återigen aktuellt och medvetet.

Det är detta att just följa upp... någon följer upp...
Oändligt viktigt för lärandet.

Jag har fått en uppföljande fråga... ett slags medvetet deltagande...
Uppföljd rusar jag från fikarasten till mitt klassrum...

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Kersti

Det är att bli sedd. Det är gott ledarskap. Att bli uppföljd, att få följdfrågor. det är sånt som gör att man växer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback