FATTA RÄTT

image1760

Jag är lärande. Kameralärande. Jag vet vad jag vill. Att veta betyder inte att jag kan. Jag har mycket att lära. Men jag har ett mål. Kameran och jag är inte överens alla gånger. Jag tar en bild. Bilden tar jag med mig. Det fattar jag. Men jag fattar fel. Kamerahållningen är inte rätt. Man håller inte så här. Man håller linsen underifrån för att minimera skakningar och ...

Som sagt... jag vet det... men det är långt från att veta till att göra så att det blir rätt.. och det är en viktig lärande aspekt... vissa saker kommer mer spontant när vi gör och detta trots att vi vet... så praktik och teori kämpar alltid ihop... ibland hand i hand... ibland som ett överjag till ett omedvetet "det"... ibland som vetenskap som inte leder till rätt och riktigt görande... vi vet något... men vi handlar mot bättre vetande. Så när ni ser mina suddiga bilder... då vet ni.

Jag försöker greppa det jag vet.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback